W codziennym prowadzeniu firmy nie ma wiele czasu na świętowanie. Ale raz do roku warto zrobić coś ekstra, żeby przyciągnąć uwagę klientów. Najlepszym pretekstem są urodziny firmy lub sklepu.

Wielu właścicieli świętuje powstanie swoich firm lub otwarcie swoich sklepów dobrą kolacją dla siebie i okolicznościowym wydarzeniem dla pierwszych klientów. Obniżki cen, degustacje, zabawy dla dzieci, które przyprowadzą rodziców, a nawet fajerwerki lub koncert muzyczny – takie atrakcje pomagają ściągnąć ludzi, którzy już na miejscu mają okazję zrobić nieco tańsze zakupu i przekonać się o jakości towarów i obsługi w twoim biznesie.

Potem mijają tygodnie i miesiące. Klienci widzą twoje starania i przyzwyczajają się do zakupów u ciebie. Biznes się rozwija i poza niespodziewanymi zdarzeniami dni upływają na przyjemnej rutynie. Pierwszy, wypłata dla pracowników. Dziesiąty, opłata ZUS. Dwudziesty, podatek dochodowy. Dwudziesty piąty, wpłata VAT.

Tak mija dwanaście miesięcy i ponownie przychodzi dzień założenia firmy. Biorą cię wtedy wspominki. Zastanawiasz się, jak to możliwe, że kiedyś nie miałeś ani firmy, ani sklepu, a życie jakoś się toczyło.

Rocznica urodzin firmy/sklepu to również okazja, by przypomnieć klientom, że już od roku u ciebie kupują.

Że lubią od ciebie kupować i że dostarczasz im dobre produkty lub usługi. Dlatego na najbliższe urodziny przygotuj coś ekstra. Wiele firm przygotowuje taki zestaw działań:

  • okolicznościowa gazetka dla klientów,
  • urodzinowe torby na zakupy,
  • urodzinowa obniżka cen lub specjalna oferta towarów zwykle niedostępnych,
  • degustacja atrakcyjnych towarów,
  • rozrywki dla dzieci: klaun, prezenty, konkursy, malowanie twarzy, balony,
  • drobne przekąski typu wata cukrowa, hot dogi, popcorn,
  • atrakcja kulturalna: koncert, pokaz fajerwerków.

Nie każdą firmę stać na wszystkie wymienione działania jednocześnie, ale niektóre z nich można przygotować dość tanio. Ponadto, urodziny to inwestycja na kolejny rok: przypomnienie, że firma utrzymała się na rynku, ma grono stałych i zadowolonych klientów, że warto korzystać z twoich usłu
g. (CBP)